Hoe je stopt met jezelf vergelijken als ondernemer

Ik viel me een partijtje door de mand! Ik zag dat in mijn agenda een matchcall werd ingepland om in mijn groei programma te stappen.

Nu is dat op zich geen hoogstaand nieuws, want matchcalls worden heel vaak ingepland.

Alleen was dit een ondernemer die ik volg op insta en nogal hoog heb zitten!

Zo’n ondernemer bij wie het altijd voor de wind lijkt te gaan. Weelderige foto’s, prachtig figuur. Kindertjes die er altijd op en top uit zien. Lijkt altijd wel vrije tijd te hebben en aan het sporten te zijn. Altijd feestjes af waarvan ik denk… waar haal je de energie vandaan! Alles wat zij in de markt zet, lijkt te verkopen….nou ja zo’n type.

Zij naar mij? Huh? Zij heeft het toch heel goed voor elkaar?

Heb je dat ook wel eens met andere ondernemers?

Dat je daar een bepaald beeld van hebt? En dat je je afvraagt… hoe krijg je dit allemaal gebolwerkt?

Ik ben echt het tegenovergestelde van haar (vind ik zelf). En zou écht meer willen sporten, willen feesten zonder daar 3 dagen kapot van te zijn.

Ik vergeet wel eens te make-upen voordat ik een video of foto op insta plaats. Mijn voeten en nagels zijn vaak vies van het werken in de moestuin. Mijn kinderen hebben nogal een eigen kledingsmaak, dus ze zien er soms….nou ja hoe zal ik het zeggen…nogal creatief uit 🙂 ’s Avonds loop ik graag een rondje met de hond, maar daarna heb ik vaak echt geen zin meer om nog op pad te gaan.

Maar goed, met klotsende oksels ging ik de matchcall in

En zoals ik dat altijd doe: ik stel vragen. Zo krijg ik een goed beeld van iemand. Waarom iemand bij mij komt, met welke hulpvraag én of ik de juiste coach ben om daarbij te helpen.

En wat bleek…

Er is amper omzet!!!

Buiten de instafoto’s om ligt ze energieloos op de bank! Bij te komen van de feestjes, sporten en kinderen in hun mooie goed te steken.

Interessant toch?

Ik volg haar graag, want het inspireert mij. Maar het is grappig hoe mijn brein er een soort beeld van had geschetst.

Eerder meed ik dat soort profielen trouwens en hier komt het moraal van dit verhaal!

Ik meed dit soort profielen, omdat ze mij intimideerden

Maar hoe meer ik groeide als ondernemer, hoe meer ik voelde wat mijn eigen unieke en onderscheidende waarde is en welke impact dit maakt op anderen.

Dus in plaats van er onzeker van te worden,

ging ik deze profielen juist zien als inspiratie én motivatie om het beste uit mezelf te halen.

Ik leer juist van de strategieën en benaderingen van anderen én weet, doordat ik zelf weet wat mijn eigen kracht is, mijn eigen authentieke stijl te behouden.

De crux is dus: dat je zelf weet wat je unieke en onderscheidende waarde is! Anders ben je zo snel aan het wankelen gebracht!

Weet jij wat je unieke en onderscheidende waarde is?

Je unieke en onderscheidende waarde is de basis van je bedrijf! Onderdeel van je positionering en de grondslag voor je klant- en productstrategie.

Als je dit goed neerzet, dan heb je focus! Word je niet zo snel van je padje gebracht bij de eerste de beste tegenslag. Leads en klanten weten je te vinden, zodat je omzet en winst hebt.

Mijn unieke kracht?

Jouw unieke kracht in no-time formuleren, zodat je deze kunt inzetten voor een kneiterstrakke business met een laserfocus strategie. Zodat jij je krachtig voelt en je bedrijf je grenzeloze winst en voldoening oplevert.

Wat is jouw unieke kracht?

Laat het me weten. En als je het niet helder hebt dan is dat natuurlijk geen probleem! Zorg er dan voor dat je daar achter komt, want je business wordt er in 1 klap tien keer succesvoller door, let maar op! Deze video helpt je daarbij: 

Want 1 ding weet ik wel:

Het gras lijkt bij de buren dan wel groener, maar check wel ff goed of het geen nepgras is 😉