Ik kwam erachter dat succes hebben niet zo moeilijk is, maar je er vervuld over voelen wel.

Mijn missie was geboren:
Ondernemers helpen praktisch te ondernemen vanuit hun hart. Zodat ze een succesvol bedrijf runnen dat hen een overvloed aan klanten geeft én vervullend voelt.

´Hard werken is goed voor je’

Om te begrijpen waarom nu precies dit mijn missie is, neem ik je even mee naar het verloop van mijn leven tot dusver. Ik ben geboren en getogen in het Noord-Hollandse: Tuitjenhorn. ‘Niet lullen maar poetsen’ is de mentaliteit. Waardoor ik met mijn vriendinnen al vanaf 12 jarige leeftijd in de bollenschuren aan het werk ging. Van ‘s ochtends vroeg tot einde dag aan de bak. ´Hard werken is goed voor je´ en daar geloof ik nog steeds in. Het is een prachtige basis voor een enorm arbeidsethos en een ´can do´ mentaliteit.

Ik kwam er al op jonge leeftijd achter dat ik alles kon bereiken zodra ik het maar echt wilde en in actie kwam. Toen mij werd afgeraden om aan de universiteit een master te doen omdat 70% het toch niet haalde. Dacht ik alleen maar: ik ga dit dus wel behalen. Waarom zou dit over mij gaan? Met als resultaat dat ik met vlag en wimpel mijn bul heb behaald.

Ik was gewend om een miljoenen omzet te draaien met mijn (internationale) teams

Al vanaf mijn 24e stuur ik multidisciplinaire teams aan. Als er een doel werd gesteld, ging ik er driedubbel en dwars over heen. Dat voelde als een soort van sport. Het gaf me een enorme kick om op een onderscheidende manier product-/marktcombinaties te vinden en te lanceren met de teams. Als je duidelijk hebt waarom het van belang is dat jouw klant weet dat jij bestaat en waarom jij van toegevoegde waarde bent op het leven van een klant. Dan is succes een kinderspel.

Ik ontwikkelde trainingsprogramma´s, trainde en coachte managers en medewerkers in verschillende werelddelen. Mijn tactiek was simpel: met focus, structuur, en consistentie behaal je doelen. Die je daarna natuurlijk keihard viert.

Het ging ook wel eens mis…

Natuurlijk gingen mijn lanceringen ook wel eens mis. Natuurlijk liepen teams niet altijd allemaal even lekker. Het is niet altijd rozengeur en maneschijn.

Ik kon de flops herleiden naar 1 punt: Wat er mistte was de vertaalslag van strategie naar de praktijk. Oftewel je brengt niet duidelijk genoeg onder woorden waarom het van belang is voor de klant dat ze met jou moeten werken. Het zit wel in je hoofd maar je krijgt het er niet uit. Niet op een commerciele manier in ieder geval.  En dat geeft onrust, het geeft stress en dat heeft nog nooit iemand vervuld.

Strategie bedrijf I Winning Impact

Ik besloot een carrière

switch te maken

Ondanks dat ik al veel successen op mijn naam had staan voelde ik me niet altijd succesvol. Succes hebben en je succesvol voelen zijn twee verschillende dingen. Ik besloot daar iets aan te doen en een carrière switch te maken. Want als ik dit had dan moesten er nog veel meer mensen zijn die zich hierin herkennen, mensen verschillen in de basis niet zoveel van elkaar.

Ik zei al mijn (financiële) zekerheid op, wat natuurlijk bizar spannend was.

Maar… voor ik het wist had ik 2 klanten. Ik wilde mijn programma testen en onderbouwen met wetenschappelijk bewijs. Tegen een uitruil van diensten testte ik mijn programma. Dit werd zo succesvol ontvangen dat ik al snel 6 andere klanten kreeg. Ik had nog niet eens een website maar nu alweer een succesvol bedrijf.

Binnen een half jaar had ik dan ook mijn eerste ton omzet verdiend. Niet door harder te werken. Maar door mijn hart te gebruiken én in actie te komen.

Het was alsof mijn leven als een puzzel in elkaar viel

Het was alsof alle puzzelstukjes op zijn plek vielen. Ik had ervaring met strategie, heb een coaching opleiding gedaan en heb veel ervaring met het ontwikkelen van trainingen. Ook weet ik als geen ander hoe je doelen zonder poespas en gedoe gewoon behaalt. Omdat jouw bedrijf een uniek en onderscheidend vermogen heeft. Als je dat op jouw manier gaat positioneren en bereik gaat creëren. Dan wordt je droom bedrijf werkelijkheid.

Laten we samen jouw bedrijf winstgevend en vervullend maken. Omdat vervulling geluk brengt en het leven gewoon mooier maakt. Het leven van jou als ondernemer en dat van de mensen die bij je bedrijf betrokken zijn. Je team, je klanten én je familie die het fijn vinden om met een gelukkig persoon om te gaan.

ZZP coach Josiene Borgers I Winning Impact

Als je écht weet waarom je doet wat je doet, dan is succes een kinderspel

De reden dat ik me met bedrijfsstrategie bezighoud is niet zozeer omdat ik liefde heb voor strategie. Strategie wordt een logische vervolgstap en succesvol als je weet waarom je doet wat je doet. Daarom is dat zo’n essentieel startpunt. Zonder dat je weet waarom je doet wat je doet, je missie, heeft je bedrijf geen authentieke focus en is het niet inspirerend voor anderen om te volgen en voor klanten om loyaal te worden.

Over Josiene Borgers I Winning Impact
Bedrijfsstrateeg Josiene Borgers Winning Impact

En dan geen vakjargon missie die je toch niet kunt onthouden. Nee een missie die je leeft, die authentiek is waardoor je hem altijd kunt opzeggen. Je bedrijf is een verlengstuk van jou als ondernemer, zo ook de missie. Bedrijven worden pas geweldig en vervullend voor de ondernemer, medewerkers en klanten als je die missie vertaalt naar de markt. 

Mijn visie op ondernemen…

Is simpel. Om een succesvol en winstgevend bedrijf te runnen dat je dromen vervult; implementeer je focus, structuur en consistentie.

Typisch Josiene:

En nu is het jouw beurt!

Ik ben benieuwd wat jou drijft en wat je uitdagingen zijn

Ik reageer zo snel mogelijk op jouw bericht.