Vol ongeloof stonden ze aan de balie, ze moesten 3 ruggen betalen!
Dit is een waargebeurd verhaal… de ouders van een vriendje van mijn zoontje gingen op vakantie.
(Wait for it…. dit gaat écht over prijs bepalen).
Dan wordt je vreselijke droom werkelijkheid. Op weg naar het vliegveld belandden ze in een file en tot overmaat van ramp zijn de rijen op het vliegveld bizar lang….
Ze missen hun vlucht naar Mallorca.
Wat doe je dan? De accommodatie… alles is al betaald én sterker nog, je hebt natuurlijk je zinnen gezet op een heerlijke zonvakantie.
Dus óf je gaat naar huis en slijt je dagen in het plaatselijke oververhitte zwembad en stampvolle trampolinepark.
óf ??
Juist, je betaalt de hoofdprijs voor een nieuw ticket
Je zou zeggen dat zo’n ticket dan goedkoper zou moeten zijn toch? Last minute, anders waren de stoelen sowieso niet bezet geweest.
Maar niets is minder waar.
Want als de pijn groot is, dan is de bereidheid om een hoge prijs te betalen hoog. (En lees deze zin nog 10 keer, want dit is super belangrijk voor je als je klanten wilt.)
Als de pijn groot is, dan is de bereidheid om een hoge prijs te betalen hoog.
Kun je dan áltijd maar de prijs verhogen? Mijn mening is van niet, beluister mijn podcast over het bepalen van je prijs>>>
Het maakt namelijk niet uit hoeveel iets kost
– het gaat erom hoe graag klanten het willen hebben.
Grote kans dat je dus enorm veel omzet misloopt omdat je niet weet wat de nummer 1 pijn is van jouw klant.
Waar ligt jouw klant ’s nachts wakker van? 1 ding! Niet 10 dingen. Er is altijd 1 hoofd pijn. Dé pijn die groter is dan alle andere pijnen (dat vaak vervolgpijnen zijn).
Als je deze pijn op de juiste manier weet te positioneren, dan is verkopen een peulenschil. Klanten komen dan namelijk naar JOU toe. Simpelweg, omdat zij zich herkennen in de pijn….
Waarom? Dat is hoe je brein nu eenmaal werkt. Als je hiermee marketingtechnisch werkt… dan wordt omzet krijgen zoveel makkelijker voor je!
Dus hoe bepaal je de prijs?
Meer weten? beluister mijn podcast over het bepalen van je prijs>>>