Je weet dat je daar ooit iets mee moet maar de tijd is er gewoon niet naar.
De tijd is er telkens niet naar.
Je weet ook niet zo goed hoe je de ‘gaten’ in je bedrijf kunt opvullen.
Totdat het 15 maart 2020 is en je wereld er anders uit ziet.
Corona- maatregelen. Iets wat ver van ons bed show leek komt toch wel erg dichtbij.
Die klus die je altijd voor je uit schoof heb je nu binnen een dag geregeld.
Want: niet alle systemen en processen waren ingericht om thuis te werken.
Dat was nooit de hoogste prioriteit. Nu opeens wel.
Opeens moet alles in kan en kruiken geregeld worden zodat je zo goed als het gaat thuis kunt blijven werken.
Die klus die je altijd voor je uit schoof heb je nu binnen een dag geregeld.
Omdat je geen andere keus hebt.
Dat is wat Corona van ons vraagt: zeer snel aanpassingsvermogen. Al is het maar om je kinderen, als je die hebt, te combineren met je werk.
Je wordt als ondernemer nu echt op de proef gesteld.
Alles wat schuurde binnen je bedrijf, de ‘gaten’, worden nu kraters. Je kunt er niet meer om heen.
Mensen ontslaan? Investeren of niet?
We gaan nadenken, in onszelf. En dat kan enorme stress geven.
welke beslissing vindt de 7e generatie dat wij moeten nemen?
Ik snap het als je geen kampvuur in je tuin wilt. En dat je het al helemaal niet ziet zitten om daar om heen te dansen.
De reden dat ik dit voorbeeld aanhaal is omdat het je inspiratie geeft om bij het maken van beslissingen,
deze vanuit een ander perspectief te nemen.
Dus dat je jouw beslissing neemt vanuit het oogpunt van jouw klant of medewerker.
of vanuit het oogpunt van een medewerker (als je die hebt).
Ga eens in de schoenen staan van de klant. Wat is de impact van jouw beslissing op hen? Wat wordt jouw klant beter van jouw beslissing?
Succesvolle beslissingen maken
Want je weet direct wat de impact gaat zijn van jouw beslissing.
Dus stel jezelf de vraag: wat wordt mijn klant er beter van wanneer ik deze beslissing maak?